SELAMAT DATANG KE BLOG CATATAN ANKEL JONNI BLOG YANG RILEK DAN SANTAI JANGAN LUPA FOLLOW BLOG INI. LIKE KAMI DI MEDIA SOSIAL. SELAMAT MEMBACA, MOGA ANDA AKAN TERHIBUR

TELEFON YANG TERLEBIH PINTAR







Arghhh.. anak buah ankel dah beli telefon sedikit canggih, lenovo tu... skrin beso plak tu. Yang adiknya dapat tab. Tab apa tah. Nama je tab tapi tah jenama apa tah. Tapi ankel dah godek-godek tab budak tu, serius senang. function dia pun semua berfungsi dengan lancar. Gila best.... jeles tul....

Dan ankel pulak dok pakai telefon jaman dulu-dulu. Kalau nak dikira dari segi kepintaran, memang telefon ankel di dalam kategori telefon tak berapa nak pintar. Jika semua model telefon yang wujud di Malaysia sekarang ni di kumpulkan, dan kita suruh telefon-telefon tu semua jawab soalan peperiksaan, ankel berani jamin telefon ankel akan dapat tempat tercorot.

Takpelah, walaupun telefon ankel tak berapa nak pintar, yang penting tahan lasak. Dah berkali jatuh dah, siap kena hujan lagi tu, Alhamdulillah berfungsi lagi sampei sekarang. Tapi, walau bagaimanapun...


























Wakakaka. Tak senonoh betul, bila masalah Timbalan menteri kerja raya nak singgah baca blog ankel ni. kuikuikui. Tapi takpelah yang penting andai kata benar ada baucer khas, atau diskaun khas 90 persen bagi warga emas membeli telefon, komfom ankel akan beli telefon yang terbaru, tercanggih dan terpintar di pasaran....

















Arghhh.. anak buah ankel dah beli telefon sedikit canggih, lenovo tu... skrin beso plak tu. Yang adiknya dapat tab. Tab apa tah. Nama je tab tapi tah jenama apa tah. Tapi ankel dah godek-godek tab budak tu, serius senang. function dia pun semua berfungsi dengan lancar. Gila best.... jeles tul....

Dan ankel pulak dok pakai telefon jaman dulu-dulu. Kalau nak dikira dari segi kepintaran, memang telefon ankel di dalam kategori telefon tak berapa nak pintar. Jika semua model telefon yang wujud di Malaysia sekarang ni di kumpulkan, dan kita suruh telefon-telefon tu semua jawab soalan peperiksaan, ankel berani jamin telefon ankel akan dapat tempat tercorot.

Takpelah, walaupun telefon ankel tak berapa nak pintar, yang penting tahan lasak. Dah berkali jatuh dah, siap kena hujan lagi tu, Alhamdulillah berfungsi lagi sampei sekarang. Tapi, walau bagaimanapun...


























Wakakaka. Tak senonoh betul, bila masalah Timbalan menteri kerja raya nak singgah baca blog ankel ni. kuikuikui. Tapi takpelah yang penting andai kata benar ada baucer khas, atau diskaun khas 90 persen bagi warga emas membeli telefon, komfom ankel akan beli telefon yang terbaru, tercanggih dan terpintar di pasaran....











BACA

DI TELAN PAHIT, HENDAK DI BUANG SAYANG



Pada satu hari yang nyaman, ankel pegi kerja tanpa membawa bekal. Maklumlah tiada apa yang boleh dibungkus nak buat bekal. Jadi tengaharinya ankel pun berkelana ke kedai mamak berhampiran. Biasalah kedai tu jugak yang ankel akan pegi kalau nak membeli makanan. Maklumlah dekat. Tapi pada hari tersebut...
















Jadi ankel tapau mee goreng ja hari itu. Ankel pegi kedai mamak tu dengan sorang lagi kawan. Sampai je tempat keje teruslah ankel mencekik mee goreng spesel yang tokey kedai mamak tu masak. Tokey tu bukan selalu masak pun, selalu dia dok kaunter kira duit je. jadi sedang ankel makan tu, kawan ankel pun tanya sedap tak mee goreng itu?












Pada satu hari yang nyaman, ankel pegi kerja tanpa membawa bekal. Maklumlah tiada apa yang boleh dibungkus nak buat bekal. Jadi tengaharinya ankel pun berkelana ke kedai mamak berhampiran. Biasalah kedai tu jugak yang ankel akan pegi kalau nak membeli makanan. Maklumlah dekat. Tapi pada hari tersebut...
















Jadi ankel tapau mee goreng ja hari itu. Ankel pegi kedai mamak tu dengan sorang lagi kawan. Sampai je tempat keje teruslah ankel mencekik mee goreng spesel yang tokey kedai mamak tu masak. Tokey tu bukan selalu masak pun, selalu dia dok kaunter kira duit je. jadi sedang ankel makan tu, kawan ankel pun tanya sedap tak mee goreng itu?










BACA

BUNDLE MUNDLE



Ok, hari ini ankel nak bercerita tentang bundle. Ya, bundle. Tempat peberet ankel untuk disinggahi, kedai pakaian bundle. Jadi tak berapa lama sebelum ini ankel adalah pegi carik bundle, saja tengok-tengok.

Ada satu kedai ni, memang ankel suka singgah sana. Kedainya besar jugak, jadi seronoklah nak godek-godek bundle. Tapi tulah kalau dah nama bundle, nak cari seluar yang elok tu kena rajin sikit. Sebab kebanyakannya memang pelik-pelik seluar tu...








Dari segi harga biasalah, 5 hengget je sehelai. Tapi ada satu benda yang menyebabkan ankel minat sangat jenguk bundle ni, sweater. Ankel memang kerap singgah sebab nak cari sweater. Ankel memang tak boleh naik motor tanpa pakai sweater. Tapi nak cari saiz yang sesuai dengan padan ngan kita tu payah, kebanyakannya saiznya kecik-kecik.









Jadi memang ankel ni kaki godek-godek sweater. Tapi dalam bab memakai sweater ni, ankel memang suka pakai sweater terbalik. Alaaa... sarung sweater tu boh yang depan jadi kat belakang. Korang pernah nampak kan orang pakai sweater ke jaket sarung terbalik. Ankel memang suka cenggitu, selesa dan senang. akekekeke








Baru-baru ni adalah beli sweater dengan seluar bundle, itupun pakai duit nuffnang. Bertahun blogging dapatlah cash out sekali, itupun ciput je, takpelah adalah hasil gak. akekekkeke. Terlajak tulis kat iklan nuffnang tu tabung beli seluar jeans, beli seluar jeans sungguh. kuikuikui.

Apapun terima kasihlah pada yang sudi klik-klik iklan nuffnang ankel tu ya. Terima kasih banyak-banyak...














WARNING : Perhatian, imej-imej berikutnya mungkin akan menimbulkan sedikit ketidaksenangan kerana imej tersebut agak sedikit seksi. Ia berkemungkinan mampu menyebabkan seseorang itu sedikit marah langsung menampar sesiapa yang bersebelahan dengan beliau. Harap maklum.
























Ok, hari ini ankel nak bercerita tentang bundle. Ya, bundle. Tempat peberet ankel untuk disinggahi, kedai pakaian bundle. Jadi tak berapa lama sebelum ini ankel adalah pegi carik bundle, saja tengok-tengok.

Ada satu kedai ni, memang ankel suka singgah sana. Kedainya besar jugak, jadi seronoklah nak godek-godek bundle. Tapi tulah kalau dah nama bundle, nak cari seluar yang elok tu kena rajin sikit. Sebab kebanyakannya memang pelik-pelik seluar tu...








Dari segi harga biasalah, 5 hengget je sehelai. Tapi ada satu benda yang menyebabkan ankel minat sangat jenguk bundle ni, sweater. Ankel memang kerap singgah sebab nak cari sweater. Ankel memang tak boleh naik motor tanpa pakai sweater. Tapi nak cari saiz yang sesuai dengan padan ngan kita tu payah, kebanyakannya saiznya kecik-kecik.









Jadi memang ankel ni kaki godek-godek sweater. Tapi dalam bab memakai sweater ni, ankel memang suka pakai sweater terbalik. Alaaa... sarung sweater tu boh yang depan jadi kat belakang. Korang pernah nampak kan orang pakai sweater ke jaket sarung terbalik. Ankel memang suka cenggitu, selesa dan senang. akekekeke








Baru-baru ni adalah beli sweater dengan seluar bundle, itupun pakai duit nuffnang. Bertahun blogging dapatlah cash out sekali, itupun ciput je, takpelah adalah hasil gak. akekekkeke. Terlajak tulis kat iklan nuffnang tu tabung beli seluar jeans, beli seluar jeans sungguh. kuikuikui.

Apapun terima kasihlah pada yang sudi klik-klik iklan nuffnang ankel tu ya. Terima kasih banyak-banyak...














WARNING : Perhatian, imej-imej berikutnya mungkin akan menimbulkan sedikit ketidaksenangan kerana imej tersebut agak sedikit seksi. Ia berkemungkinan mampu menyebabkan seseorang itu sedikit marah langsung menampar sesiapa yang bersebelahan dengan beliau. Harap maklum.






















BACA

KELAS JAWA 101



































































































BACA

MENDAPAT TEGURAN YANG TIDAK KERAS





















































BACA

TENGOK DRAMA MAGHRIB-MAGHRIB





















Diambil dari Majalah UOK? isu 8.


Satu ketika dahulu, berbulan-bulan dahulu, sorang anak buah ankel memang suka tengok drama yang bersiaran waktu maghrib. Ankel tak tau apa tajuk drama itu, tapi anak buah ankel memang suka sangat tengok. Yang ankel ingat heroinnya bertudung.

Jadi ankel ni memang tak minat tengok drama, tapi disebabkan anak buah ankel tu dok cerita pasal cerita itu best, jadi ankel pun tengoklah satu hari tu. tengah syok-syok tengok drama, tetiba mak ankel keluar dari bilik, beliau dah habis sembahyang Maghrib. Apalagi, beliau teruslah marah kami sebab kami dok khusyuk tengok drama maghrib-maghrib.

Lepas tu ankel pun dok lukis cerita tu buat kartun, cuma ankel tukar karakter dengan dialog. Kemudian ankel hantar ke Majalah UOK?. Maka jadilah kartun tersebut seperti yang anda lihat diatas tu.

Jadi apa yang ankel nak sampaikan adalah... kartun tu sebenarnya dari pengalaman ankel sendiri. akekekekke.























Diambil dari Majalah UOK? isu 8.


Satu ketika dahulu, berbulan-bulan dahulu, sorang anak buah ankel memang suka tengok drama yang bersiaran waktu maghrib. Ankel tak tau apa tajuk drama itu, tapi anak buah ankel memang suka sangat tengok. Yang ankel ingat heroinnya bertudung.

Jadi ankel ni memang tak minat tengok drama, tapi disebabkan anak buah ankel tu dok cerita pasal cerita itu best, jadi ankel pun tengoklah satu hari tu. tengah syok-syok tengok drama, tetiba mak ankel keluar dari bilik, beliau dah habis sembahyang Maghrib. Apalagi, beliau teruslah marah kami sebab kami dok khusyuk tengok drama maghrib-maghrib.

Lepas tu ankel pun dok lukis cerita tu buat kartun, cuma ankel tukar karakter dengan dialog. Kemudian ankel hantar ke Majalah UOK?. Maka jadilah kartun tersebut seperti yang anda lihat diatas tu.

Jadi apa yang ankel nak sampaikan adalah... kartun tu sebenarnya dari pengalaman ankel sendiri. akekekekke.



BACA

ONE DAS, TWO DAS AND THREE DAS





































BACA

AHAD DAN ANDA


Ahad, hari yang dinanti-nanti oleh semua orang, hari untuk berehat dari kepenatan berkerja. Dan ankel yakin anda pun begitu. Mesti hari ahad anda dipenuhi dengan aktiviti yang menarik bukan? Macam berjalan-jalan tepi laut, berbabekiu, dating dengan puk-puk anda. Owh... memang menggembirakan bukan?

Ankel? Hmmm... hari ahad disambut dengan serba sederhana sahaja. Dok rumah, buat itu ini, memang kurang menarik ...









Camtulah, dok meracun rumput rampai yang sudah semakin tinggi-tinggi. Petangnya pula ankel buat aktiviti kegemaran ankel ni, maklumlah dah penat dok meracun, inilah aktiviti peberet..








Tengah sedap-sedap tidur, tetiba ankel di kejutkan oleh budak kecik sorang nih...







Biasalah tu, si kecik tu memang macam tu, satu hari berapa kali tah mandi, pastu dok tukar-tukar baju, pakai mekap, pastu dok tanya semua orang yang dia tu cantik tak. Dan ankel semestinya akan memberikan jawapan yang biasa ankel hulurkan...
















Kemudian bila budak tu tensen tak dapat jawapan yang dia nak dengar, dia pun nangis. Pastu pergilah mengadu kat mama dia, nenek dia, semualah yang ada kat situ ketika itu.

Dan ankel, hmmm... ankel sambung buat benda peberet ankel tadi tu....











Ahad, hari yang dinanti-nanti oleh semua orang, hari untuk berehat dari kepenatan berkerja. Dan ankel yakin anda pun begitu. Mesti hari ahad anda dipenuhi dengan aktiviti yang menarik bukan? Macam berjalan-jalan tepi laut, berbabekiu, dating dengan puk-puk anda. Owh... memang menggembirakan bukan?

Ankel? Hmmm... hari ahad disambut dengan serba sederhana sahaja. Dok rumah, buat itu ini, memang kurang menarik ...









Camtulah, dok meracun rumput rampai yang sudah semakin tinggi-tinggi. Petangnya pula ankel buat aktiviti kegemaran ankel ni, maklumlah dah penat dok meracun, inilah aktiviti peberet..








Tengah sedap-sedap tidur, tetiba ankel di kejutkan oleh budak kecik sorang nih...







Biasalah tu, si kecik tu memang macam tu, satu hari berapa kali tah mandi, pastu dok tukar-tukar baju, pakai mekap, pastu dok tanya semua orang yang dia tu cantik tak. Dan ankel semestinya akan memberikan jawapan yang biasa ankel hulurkan...
















Kemudian bila budak tu tensen tak dapat jawapan yang dia nak dengar, dia pun nangis. Pastu pergilah mengadu kat mama dia, nenek dia, semualah yang ada kat situ ketika itu.

Dan ankel, hmmm... ankel sambung buat benda peberet ankel tadi tu....










BACA
 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger