Akulah superhero.


             Dah jadi tabiat aku, download movie je lebih, tengoknya idak. Kelmarin baru aku tengok citer Green Lantern walaupun aku rasa dah lama gila aku download. Huhuhuhuhu. 


         Tapi macam aku memang suka cerita-cerita genre begini, cerita superhero dari komik. Memang minat dari kecik lagi huhuhuhuhu. Macam citer-citer hindustan ke, jiwang-jiwang karat tahap leleh-leleh tu kureng sikit. Aku suka yang ganas-ganas yang ada babak tembak-tembak, tumbuk-tumbuk, meletup sini sana tahap darah pancut-pancut kat dinding.


       Sampaikan dulu-dulu masa aku muda remaja, kira puluhan tahun dahulu. Tak jugak... puluhan puluhan puluhan tahun dahulu, aku suka berangan ada kuasa macam superhero feveret aku tu.


         Macam-macamlah yang aku pikir sampai tahap ada kuasa boleh hilangkan diri, boleh terbang, naik moto pun boleh bertukar jadi robot macam transformer. Gila ah. Biasalah tu, imaginasi masa remaja ni lain sikit. huhuhuhuhu.






         Aku selalu bayangkan, kalau jadi superhero nih, semua deria jadi lebih power dari orang lain. Boleh lihat apa yang orang lain tak boleh lihat, huhuhuhu.. best tu... best tu....


         Telinga pulak gila power boleh dengar suara orang mintak tolong dari jauh walaupun tahap ribu-ribu kilometer. Tapi kalau ikut otak aku, kalau semua boleh dengar, boleh gila jawabnya, maunya tak... boleh dengar suara jutaan orang. Gila ah.


         Bila terdengar je ada orang dalam kesusahan je, apalagi, masa untuk bertukar....




      Mula-mula yang penting pergi cari satu tempat yang takde orang pastu tukar baju pakai kostum superhero itu. huhuhuhu. Maklumlah, identiti tu kena sorok.


      Tapi macam superman tu pada aku kenapa orang boleh tak perasan... padahal bukak cermin mata je pastu sikat rambut lain sikit, keluarkan jambul. siap!! huhuhuhu.


       Dan kalau aku jadi superhero, bila bertukar je, kena pakai topeng muka, baru ganas, macam rey mysterio tu. huhuhuhuhu.




        Disebabkan aku memang lemah dalam bab-bab berfesyen nih, camnilah saja kostum superhero yang aku dapat bayangkan. Tak boleh pikir lama-lama sangat bab-bab kostum ni, boleh migrain aku. Kira bolehlah nih. huhuhuhu.


        Kostum buruk takpe asalkan ada topeng muka, itu yang penting.  huhuhuhu. Baju ngan seluar mesti ketat, baru ada aura ye dak? Kaler hijau ngan biru tua kena ada, sebab kaler feveret tu.


        Kalau aku jadi superhero aku tak nak lah ada kuasa yang gila-gila tak masuk akal macam superman tu. Ada kuasa biasa-biasa sudahlah. Tak payahlah boleh terbang-terbang bagai. Kira macam batmanlah, pergi memana kena pakai transport sendiri. Dan transport terhebat aku adalah..... 




















          Naik motor la bro. Naik motor pada aku lebih releven sebab senang nak pergi memana, tak kisahlah jem ke apa, boleh cilok-cilok je. huhuhuhu. Lagipun minyak jimat, laju pun laju. Sebab tu mat rempit dok gayakan superman kalau racing, sebab jadi laju.


        Tapi benda yang paling penting, helmet kena pakai. Polis trafik bukan kira superhero ke apa ke, memang kena saman gak lah. Nak merayu pun tak dapat punya, balai kasi bayar... huhuhuhu.






        Kuasa yang aku betul-betul nak adalah kekuatan yang luarbiasa. Kira kuat giler ah. Tahap boleh angkat macam-macam, angkat lori 3 tan sebelah tangan je. huhuhu.


          Tapi memang best eh kalau ada kekuatan camtu, buat apa pun senang. Nak angkat benda-benda berat sorang-sorang je, tak payah panggil sesapa. huhuhuhu.


Lagi satu kuasa yang aku betul-betul nak adalah boleh keluarkan karen dari tangan. Kira nak tangkap perompak ke penyamun ke cuma hulur tangan pastu bagi karen sampai rentung. Kira macam ni ah....






        Kan best camtu, ada orang jahat je bagi karen, bagi rentung sama dia. huhuhuhuhu.


         Ah!! Sdahlah, dah tua-tua camnih tak payahlah berimaginasi jadi superhero-superhero. Lagi baik aku....




   
         Tidur. Badan pun asyik lenguh-lenguh je. Pinggang ngan bahu asyik sengal je. Huhuhuhuhu. Ok. Selamat malam. Have a sweet dream everibadi...         

Comments

  1. arrrhh...
    abg jonni mimpi je lebih :P

    ReplyDelete
  2. badan nak suruh pergi massage tu... takpe, pakai topeng. xdelah nak malu sgt!kah kah kah.

    ReplyDelete
  3. kuat betul imajinasi ko ni Jonni, sejibik mcm anak akak 5 tahun tu. 24jam nak bertukar jadi superhero, fenin...

    ReplyDelete
  4. tak mo pake sluar kecik tu kat luar. ace ejas skit costume beliau tu. :-)

    ReplyDelete
  5. ishiko...
    wakakakaka... mana tau angan2 jd kenyataan.... tetiba aku jadi superman... haaaaaaa.....


    Alis Budak Baik...
    yup... superhero naik moto... ok apa?
    wakakakakaka..




    Hidemichi...
    hmmmm... gud idea tu... wakakakakaka....




    sudipvssenduk...
    aku rasa masa aku 5 tahun dulu... mak aku lagi fenin layan aku...
    wakakakakaka...



    blog-tip-kurus...
    oooo.. ye ke? mmmmm.... xpe pakai kain pelikat pulak nanti... huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. apasal kalau jadi superhero mesti nak pakai suwo kecik kat luar...
    tak hensem langsung.....huhuhuhu
    bab berangan no 1...kih3

    ReplyDelete
  7. eita.....
    itu fesyen laaa.... fesyen...
    kahkahkahkah

    tidur.... no 2.
    kehkehkeh

    ReplyDelete
  8. KAN BAGUS KALAU SEMUA BENDA YANG KAU PINTA ITU DAPAT UNTUK SEMUA ORANG TERMASUK AKU. HEHEEHEHE

    ReplyDelete
  9. pewwittt.....pakai spender kat luar...pewwwitt...hahahaha.Weh.kalau ada superhero, mesti ada supergurl.kan kan kan?????????

    ReplyDelete
  10. imhNsr..
    harharhar... ko pun nak berangan gak eh?... calit... calit.... jom jd geng... huhhuhuhu




    little_teddy...
    kehkehkeh.... best tu... best tu...

    tapi kalu supergirl pakai spender kat luar memang kene penampo ngan aku..
    kahkahkahkah

    ReplyDelete
  11. kehkehkehkeh... hampeh lu... langsung aku speechlesss....
    kahkahkahkah

    ReplyDelete
  12. assalam bro...

    zaman muda2 dulu, mcm2 la berangan sbb nak pun mcm2. kdg2 tu xleh ada kwn2 yg lebih sikit, mesti nak jugak bende apa yg dia ada tu..hahahaha... berangan sampai ke tahap jeles polis angkasa gaban :-D

    kalo suka lg download movie, dtg la kat blog saya. skrg ni tgh byk sumber movie dgn format yg power2 jugak - dvdrip atau bluray.

    BLADE EDGE

    ReplyDelete
  13. BLADE EDGE
    waalaikumsalam bro....
    hahahaha... samalah kita... minat tgk kartun semua, gaban, flashman, tah apa-apa lagi tah... huhuhuhu


    ok. Aku pun suka donlod2 muvi neh... huhuhu

    ReplyDelete
  14. kahkahkahkah... superhero pakai motor kaler pink... full pakej dgn helmet lg...

    tak tercapai akalku... ^___^

    ReplyDelete
  15. hahahahahah helmet tidak dilupakan...

    superhero aj sgt releven..hahaha

    ReplyDelete
  16. hahahaha

    apa barang superhero naik EX5 kahkahkah

    weh aku suke lukisan header baru enkau

    ReplyDelete
  17. AzaLea...
    kehkehkehkeh... jgnkan helmet... siap ada baju ujan lagi. kakakakakaka...


    Aniz...
    Mestilah pakai helmet... jadi contoh pada generasi muda... kakakakakaka..



    Jurnal Murahan...
    ko ingat walau cuma 100cc x laju ke bro... laju tu...
    kakakakaka.

    thanks... aku pun suka...

    ReplyDelete
  18. Kostum yang boleh tahan bergaya, Ditambah dengan kuasa yang hebat! Tak nak cuba buat "AJ Fan page" ke?


    Kesimpulannya, tidur itu lebih nikmat daripada berangan-angan..

    ReplyDelete
  19. paling best kalau boleh hilang-hilangkan diri..tak yah pikir tentang kostum..bogel pun boleh.. dan yg paling best.. senang nak skodeng !

    ReplyDelete
  20. hai abg jonni !!! ingat kat kita tak???
    anyway...berangan lebih jew ye...
    nak jadi superhero kunun...

    ReplyDelete
  21. Yousof...
    kehkehkeh... fan page pesakit mental bolehlah. huhuhu
    Ak ah betul tu... tidur lg baik...



    a.samad jaafar...
    ooooooo... u read my mind my friend... skodeng is the modus operandi of the agenda...

    what the helicopter im talking?
    kehkehkeh



    Aunie Hanis...
    Ingat... huhuhuhuhuhu.
    haaaaa... kang kalu aku jd superhero betul.... jgn terkejut...
    kakakakaka

    ReplyDelete
  22. hahaha
    kacak gila...
    (xpenah terbayang nak jd superhero)hahaha

    ReplyDelete
  23. jauh betul angan2. siap nak jadi superhero. ni kes selalu tengok citer2 gini la ni sampai terpengaruh.haha :P

    ReplyDelete
  24. pestime sampai sini..abg joni kartunis ko???

    best2..entry semua best2..hihihi

    ReplyDelete
  25. Cik jelly chan...
    kehkehkeh...
    karakter tu je yg kacak...
    kalau aku yg kacak dah lama aku kawen lisa surihani..
    kahkahkah

    ko mana bley angan2 superhero... jadi superheroin boleh.





    cimOt...
    selamat datang...
    aku bukan kartunis daa...
    aku buruh kaso jerrrrrrrrrrrr...

    kehkehkehkeh

    ReplyDelete
  26. oh my...pakai suar tecik kat luar...;d

    ReplyDelete
  27. Superhero naik moto pakai helmet.. aku gelak macam hampeh.. kah kah kah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.