AKU NAK BERHENTI KERJA.





           Beberapa hari lalu, aku dah di tag oleh chirpy-chummy. untuk turut serta dalam satu acara cerita berganti-ganti. Jadi hari nih baru aku nak buat ya. Tapi aku buat ikut suka hati aku lah.... kalu tersimpang dari format asal..... huhuhu... harap maaf je la ye....


        Tapi sebelum apa-apa, korang kena tau jalan ceritanya dahulu, jadi kenalah pergi baca kat blog sipulan-sipulan yang terdahulu. ok...




1) Haaaa... dialah penganjur acara, silalah baca intro dia di sini.







2) Pastu.. di sambung plak oleh si chirphy_chummy. Dia yang tag aku. Jadi baca plak citer dia di sini.




3) Sekarang citer aku plak.... ehem... ehem....









            Pada satu petang, aku sedang berjalan menuju ke port lepak feveret aku dengan rasa girang gembira. Kat sinilah tempat aku selalu lepak main-main gitar bersama member kamceng aku.


       

          Tiba-tiba aku ternampak kelibat orang sedang meletakkan bungkusan besar kat port lepak aku. Aku tengok orang dok garu-garu kepala memandang bungkusan itu, tiba-tiba dia toleh ke arah ku..... dia terkejut.... lalu terus dia lari lintang pukang meninggalkan bungkusan itu...



        Kemudian aku pergi ke bungkusan tersebut.... lain macam je ku tengok mende nih. Lalu aku buka bungkusan tersebut......






AaaRghHHh......

        Alangkah terkejutnya aku, rupa-rupanya ada mayat berlumuran darah yang telah di kerat-kerat.

       Aku panik.......

      Nak buat apa ni......

      Lapor polis....


      Lapor bomba...




            Aku terdiam seketika...... apa harus aku buat? Aku terdiam kaku. Sebab inilah kali pertama aku mengalami situasi sebegini. Kemudian aku dapat beberapa idea.... Buat apa aku nak lapur polis.... baik aku.....











        Gunakan peluang ini untuk membalas dendam pada mereka-mereka yang telah melukakan hati aku yang suci murni tulus dan kudus  ini.  Jadi ..... terimalah korang.......... Grrrrrrrrr......





1) Aku bawak bungkusan ini, dan letak kat belakang rumah ketua kampung. Aku benci dia.... sebab dia tolak pinangan aku satu ketika dulu.....




2) Aku nak bawak mayat ini, dan letak kat belakang rumah si Ajis. Cisss.... pinangan dia plak yg di terima. Aku taulah ko tu keje supervisor..... Hambik ko.....




3) Aku nak bawak mayat ini dan letak dekat-dekat ngan warung pak Abbas... Ada ke patut dia letak set karok kat warong dia. Pukul 1 pagi masih dengar orang melalak.... kalu suara sedap takpe.... picing lari...





        Huhuhuhu... ok..... habis... patutnya aku kena tag 3 orang untuk sambung citer ini. Tapi aku bagi open tag je lah. Sapa-sapa yang nak sambung... sila pilih salah satu dari situasi di atas.... huhuhu... Sambung ler... saja seronok-seronok....







Tapi part no 3 memang betul.... Ada warung dekat area umah aku dok karok malam-malam. Kadang-kadang pukul 1 pagi ada lagi.... hampeh!!!!!
      

Comments

  1. hahaha sape otak gile2 boleh la kot mcbe nsib..btw..npe pendek sgt??pnjgkan la lagi..huhuh
    best3..

    ReplyDelete
  2. x nak komen pasai tag..nak ckp pasai lukisan 1 tu..yg garang gila tu..siap ada shading..cantek2..

    majulah abg jonni dgn kartunnya..

    ReplyDelete
  3. huhu..bab nak pedajalkan org memang best, nak-nak kalau dia penah buat dajal kat kita dulu. hutang dajal memang patut dibayar dgn dajal! huh!

    ReplyDelete
  4. rasa macam nak nagis tengok abg jonni yang dihormati menyambung entry cik chirpy..ada gambar2 lak tu...


    isk-isk-isk...



    thank you bang..thank you....

    ReplyDelete
  5. hahahaa... bkn takot, tp kelakor dok nengok ke gmb tu jek. ekekkee

    nway, cool~! thnx abg jonnie ;)

    ReplyDelete
  6. sweet_sour: Tu la.... seronok sbnrnya tambah2 citer nih... harap2 ada yg sambung citer aku... huhuhu...

    hang tak nak sambung...



    Liza Abd Rahim: huhu... thank you.... saja main2 try shading2 tu...huhu.




    Dark Half: huhuhu... tapi kalu yg pedajal bdn besr tegap dan sasa.... pikir 2 3 kali lagi aku.... huhuhu...





    Irwan: ah ko ni..... ngada2 ah.... di hormati kepala lutut ah..


    huhuhu....
    siyul la ko nih.



    chirpy_chummy: huhuhu... saja seronok2 di hari2 cuti nih. thanks to u tooo.... huhu.

    ReplyDelete
  7. hehehe brapa lama encik ambil masa nak mengarang crita ni??? klaka..klaka...

    ReplyDelete
  8. harharhar

    aku nak sambung

    4) aku nak hantar bungkusan ni dekat ya marjina. aku mintak dia tolong jahit balek body-body mayat ni. harharhar. aku upah a sebungkus wang mas! pastu aku ajak dia kawen. pastu aku pi tayang kat umah penghulu. pastu...pastu....


    :D

    ReplyDelete
  9. echah... mana ada.... aku lelaki yg baik dan naif tau...


    aniz... seminggu.....



    BoneladalamChermin... harharhar... aku agak ko ni kaki teater p ramlee laaa... huhu

    ReplyDelete
  10. bonekadalamchermin... italian.... aku translate jadi bahasa itali..

    boneladalamcherminnola...

    ReplyDelete
  11. kakakaka..coverage tak menjadi dari abg jonnii..

    cik boneka: buatla entry sambungan keempat tu kat blog Cik..nak gak baca entry lawak...asyuk seriessss jer...cam dalam cermin jerr...

    ReplyDelete
  12. Irwan... huhuhu... tu la pasal...


    takpe... kita suruh boneka buat... huhuhu..



    Pistachio.... uish gelak2 plak si kacang nih... huhuhu..

    ReplyDelete
  13. tak sukanya ada kedai karok dekat area rumah...kalau buat dalam kedai tertutup, ada dinding kalis bunyi okay gak huhuhu

    ReplyDelete
  14. hah , ditolak pinangan . kecahh ahh bro .

    mayat dibahagikan kepada 3 , yang mana dapat kepala ???????

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.